Super-wifi burde være helt naturligt på hoteller

Hoteller og konferencecentre kan tilpasse sig den digitale virkelighed med bl.a. media-lounges, fremhæver indretningsfirmaet 2rethink

Stadig flere mennesker bliver digitalt krævende og forventer at kunne være online hele tiden – det gælder også gæsterne på hoteller og konferencecentre. Der forventes digital tilgængelighed ligesom i virksomheden eller i sit eget hjem – hoteller og konferencecentre, der bryster sig af høj service kan således ikke i længden slippe af sted med digitale discount-løsninger.

Her kan media-lounges være en mulighed for at tilfredsstille gæsternes behov.

- Media lounges er et fokus på at skabe fysiske rum, hvor gæsterne virkelig kan arbejde professionelt og være socialt aktive. En lounge som er synlig for enhver og et sted, hvor der er super wifi, og hvor gæsterne kan have tæt kontakt til en tech host, der ved alt om, hvordan gæsterne bruger deres egne devices, siger Jens Mathiasen, indehaver af indretningsfirmaet 2rethink. Han fortsætter:

- Der skal skabes et godt miljø, hvor der er mulighed for at købe sund mad og drikke eks. via en POS laptop stander – og så skal der altså være flere større skærme, hvor man kan dele sit indhold med sine medrejsende og kollegaer. Måske feriebilleder, eller nogle highlight fra dagens konference. I ferieperioder kan man have Playstation spil liggende til børn, og aktive aftener med Wee Fit eller lignende som kan tiltrække en gruppe yngre gæster. Store skærme er efterhånden ret billige og med de rigtige møbler, kan det se super lækkert ud, siger Jens Mathiasen.

Tech-trends

Det lyder som nye udgifter, men ifølge 2rethink bør det indgå som en investering på lige fod med andre investeringer, der skal opgradere og forbedre servicen for at tiltrække og fastholde kunderne.

Ifølge Jens Mathiasen er der følgende tech-trends i forhold til hoteller og konferencecentre:

Stærkere og stabilt wifi. Mange hoteller har stadig et dårligere netværk end, hvad folk er vant til derhjemme. IT infrastruktur er utrolig vigtigt.

Automatiserede services. Teknologi og smarte løsninger betyder, at der kan spares personale eller skabes nye stillinger. Ikke alle ønsker at stå i kø i receptionen, hvis de kan betjene sig selv online.

Smarte værelsesnøgler. Antallet af løsninger med smarte nøgler er støt stigende.

Gæsten medbringer sine egne devices. Ifølge seneste statistik så rejser mere end 40 procent af hotelgæster med 3 eller flere devices. Typisk smartphone, laptop og tablet.

Social interaktion stiger. Antal af gæster der deler deres oplevelse, kommenterer, udfylder surveys etc. er kraftigt stigende.

Foto:Medialounges kan tilfredsstille gæsterne digitale behov – mange hoteller har stadig et dårligere netværk end hvad man er vant til hjemme fra sin virksomhed eller privat.