Ønsker man en stærkere markedsposition må man starte med at få et overblik over, hvordan kunderne opfatter virksomheden og dens produkter i forhold til markedets konkurrenter.
Tilfredse kunder er fundamentet i de fleste virksomheder. Men mange virksomheder er ikke helt klar over, hvor tilfredse kunderne helt præcist er og hvordan virksomheden opfattes i forhold til dens stærke og svage sider. Virksomheder, der vil have en stærkere markedsposition og et stærkere brand skal derfor starte med at få et overblik over hvordan kunderne oplever virksomheden.
Ingen bygger et hus uden et fundament. Med en brandmåling, der tager udgangspunkt i kundetilfredshed får man fundamentet for den handlingsplan, der sikrer at virksomhedens marketingkroner bruges rigtigt og at virksomheden udvikles mod de ønskede mål.
- Hvordan betragtes virksomheden i dag på markedet?
- Hvilken rolle og plads på markedet har virksomheden i forhold til sine konkurrenter?
- Hvor ligger de fremtidige udviklingspotentialer?
- Hvad kan ledelsen helt konkret gøre for at optimere virksomheden internt, så alle medarbejdere trækker i samme retning, arbejder for strategien og i sidste ende leverer virksomhedens brand?
- Og hvordan sikrer man som ledelse, at virksomheden også i fremtiden vil have en stærk markedsposition?
Disse er spørgsmål kan alle besvares efter vores kundetilfredshedsanalyse, der har fokus på virksomhedens brandposition og brandets udviklingspotentialer. Vil du vide mere om hvilke svar vores brandmåling giver, så se vores lille film her: https://www.youtube.com/watch?v=V3O4FCGP-Iw eller kontakt Koncept Marketing på tlf. 60 22 93 94.