Analyse af kundetilfredshed styrker byggevirksomheder

Ønsker man en stærkere markedsposition må man starte med at få et overblik over, hvordan kunderne opfatter virksomheden og dens produkter i forhold til markedets konkurrenter.

 

Tilfredse kunder er fundamentet i de fleste virksomheder. Men mange virksomheder er ikke helt klar over, hvor tilfredse kunderne helt præcist er og hvordan virksomheden opfattes i forhold til dens stærke og svage sider. Virksomheder, der vil have en stærkere markedsposition og et stærkere brand skal derfor starte med at få et overblik over hvordan kunderne oplever virksomheden.

 

Ingen bygger et hus uden et fundament. Med en brandmåling, der tager udgangspunkt i kundetilfredshed får man fundamentet for den handlingsplan, der sikrer at virksomhedens marketingkroner bruges rigtigt og at virksomheden udvikles mod de ønskede mål.    

 

- Hvordan betragtes virksomheden i dag på markedet?

- Hvilken rolle og plads på markedet har virksomheden i forhold til sine konkurrenter?

- Hvor ligger de fremtidige udviklingspotentialer?

- Hvad kan ledelsen helt konkret gøre for at optimere virksomheden internt, så alle medarbejdere trækker i samme retning, arbejder for strategien og i sidste ende leverer virksomhedens brand?

- Og hvordan sikrer man som ledelse, at virksomheden også i fremtiden vil have en stærk markedsposition?

 

Disse er spørgsmål kan alle besvares efter vores kundetilfredshedsanalyse, der har fokus på virksomhedens brandposition og brandets udviklingspotentialer. Vil du vide mere om hvilke svar vores brandmåling giver, så se vores lille film her: https://www.youtube.com/watch?v=V3O4FCGP-Iw  eller kontakt Koncept Marketing på tlf. 60 22 93 94.

 

Denne artikel er publiceret af Koncept Marketing i kategorien

Flere artikler fra Koncept Marketing

Sådan optimerer man de interne processer

Et prispresset marked gør det relevant for byggeriets virksomheder at sætte fokus på optimering af interne processer, der kan forbedre...

Analyse af kundetilfredshed styrker byggevirksomheder

Ønsker man en stærkere markedsposition må man starte med at få et overblik over, hvordan kunderne opfatter virksomheden og dens produkter i...

Det kræver kun 20 timers markedsføring om måneden at vækste

Virksomheder indenfor byggebranchen behøver ikke store marketingafdelinger for at vækste. 20 timers effektiv marketing om måneden er...

Ny linkedin gruppe for byggeriets vækstvirksomheder

Ny linkedin gruppe skal hjælpe byggeriets vækstvirksomheder til sparring og mere vækst. Ideen kommer fra brandingekspert Anette Maria...

Øget fokus på branding indenfor byggebranchen

Koncept Marketing har siden 2010 bygget og styrket brands indenfor byggebranchen. Vi har oplevet, hvordan ordet Branding gennem...

Invitation: Champagne og Åbent hus hos Koncept Marketing

Koncept Marketing er flyttet til Slusen i Københavns Sydhavn og inviterer i den forbindelse til Champagne og Åbent Hus fredag den 4/9 kl....