Nye produktnavne for Cembrit

Cembrit vil i højere grad vil blande sig på markedet for facadeprodukter - det betyder blandt andet, at alle facadeprodukter nu skifter navn

Der er nye tider hos Cembrit, som fremadrettet i højere grad vil blande sig på markedet for facadeprodukter. Det betyder blandt andet, at alle facadeprodukter nu skifter navn, og velkendte produktnavne som fx ”Urban Nature” udgår for at bane vejen for en helt ny, mere logisk og gennemskuelig navnestruktur i facadeprogrammet.

De nye produktnavne kommer til at afspejle de enkelte facadepladers karakteristika bl.a. i overflade, farve og egenskaber. Selve produkterne og farverne er de samme som før, men fx bliver ”Cembrit PLAN” til ”Cembrit Patina”, fordi pladen ændrer udseende og patinerer over tid. Formålet er at gøre det nemmere for kunden at navigere i farverne og tydeligt se forskellene på facadeprodukterne.

- Produkternes nye navne er bestemt ud fra den måde, kunden logisk vil vælge sit produkt: Først vælger man farve og dernæst produktegenskaber. Valgmulighederne kommer i en naturlig rækkefølge, som også afspejles i navnene. Systemet er det samme på tværs af produktpaletten og gør det nemt og hurtigt at vælge den rigtige løsning, forklarer Mogens Fisker.

Navneændringen sker i forbindelse med etableringen af en helt ny facadeproduktion i Ungarn, som skal levere high-end facadeplader i topkvalitet. Det nye produktionssite giver helt nye muligheder for specialløsninger inden for bl.a. skæring, farver og perforering, så særlige ønsker til design får endnu større spillerum. Den nye teknologi har også medført, at leveringstiden på facadeplader fremover bliver væsentligt kortere.

De nye navne implementeres over hele Europa i marts og blev første gang præsenteret for de danske kunder under Byggeri 2016.